Kirándultak a végzősök - 1. rész
Szeptember végén - ahogy minden évben - kirándulni volt a végzős évfolyam. Az ő írásaik következnek, de nyugalom! - ne a szokásos közhelyes-unalmas-suliújságos élménybeszámolókra számítsatok, hanem friss és karcos (néhol akár szemtelen) szövegekre. Olvassatok tovább! Először Benyó Eszter és Iffiú Lóránt írását közöljük a 12. B osztály kirándulásáról.
Szeptember
20-án a 12. B osztály részt vett utolsó osztálykirándulásán. Egyszerű
élménybeszámolót kértek tőlünk, de rebellis osztályunk képviseletében mi persze
nem állunk meg itt.
Az
első dolog, amin rögtön elgondolkoztunk, hogy egyáltalán mi értelme az
osztálykirándulásoknak, amikor úgyis annyi időt töltünk együtt az iskola falai
között, ami néha még túl sok is. Ennek ellenére úgy érzem, hogy
osztálykirándulásokra mindenképp szükség van. Lehetőséget kapunk egy más,
lazább, elvárások és tanulás nélküli környezetben együtt lenni és akár még jobban
megismerni egymást. Ha jól van csinálva, egy ilyen program nagy mértékben
erősítheti a közösséget. Régi barátságok mélyülhetnek el és akár újak is
kibontakozhatnak; például olyanokkal is tölthetünk el időt, akikkel alig van
közös óránk.
Az
osztályfőnök szerepe természetesen az osztálykirándulások alatt is nagyon
fontos. Az ő felelőssége megszervezni a programot, de valamilyen szinten
csapatjátékosnak kell lennie. Nyilván figyelembe kell vennie hogy a diákok
mihez éreznek kedvet, ami persze nem mindig egyezik meg, nem mindenki szeretné
ugyanazt. Szerintem egy végzős kiránduláson már a tanárok is lehetnek egy
kicsit jobban résztvevők, de – sajnos vagy sem – még mindig felelősséggel
tartoznak értünk. Nehéz lehet megérezni, hogy mit mennyire vegyen komolyan vagy
szigorúan, főleg ha már az idősebb tinédzser korosztályról van szó.
A
mi idei osztálykirándulásunk elég egyszerűen festett, de szerintem az
elvárásainkat és az előbb leírt feladatokat nagyszerűen kielégítette. A
Neszmélyen található Rétespajtában töltöttük a napot és az éjszakát,
osztályfőnökünkkel, Fohner Évával és Gulyás Orsolya tanárnővel. Nagyon
megszabott programjaink egyáltalán nem voltak, leszámítva a másnap reggeli
megbeszélést a szalagavató műsorunkkal kapcsolatban. Szabadprogram volt, ami
nekem nagyon tetszett. Szerintem tizenkettedikben már nincs nagyon értelme
ide-oda hurcolászni az embert, főleg ha egy olyan osztályról van szó, amelyik
jól össze van kovácsolva. Ha a diákok fel tudják találni magukat, mert szabad
akaratból is szeretnének időt tölteni együtt, a túl sok kötött program talán
pont hogy nem esik jól nekik. Mi egy nagyon jól összeszokott osztály vagyunk,
és pontosan arra volt szükségünk, hogy egyszerűen együtt lehessünk, és jól
érezhessük magunkat. Az ebédről a fiúk gondoskodtak, kifejezetten finom
pörköltet készítettek. Sokat beszélgettünk (ami nekem nagyon tetszett, hogy
ebben sokszor a tanárnők is részt vettek), kártyáztunk, tollasoztunk, sokan
lesétáltunk a Duna-partra és este filmet néztünk. Laza, de kellemes együttlét
volt.
Nekem
személyesen nagyon sokat jelentett ez az osztálykirándulás. Nem mondom, hogy
sokkal jobban összekovácsolt minket, mert szerintem mi eddig is egy nagyon jó
osztályközösség voltunk, de tizenkettedikben talán már nem is ez a cél.
Hihetetlen jó volt, hogy az egész osztály együtt tölthette ezt az időt, egy
ilyen szép környezetben. Jó érzés volt úgy együtt lenni, hogy nem az iskola
falai között ülünk, nem a következő óra motoszkál a fejünkben és egy picivel
kevésbé vagyunk korlátozva (pl. szaladgálhatunk, nem úgy, mint a folyosókon,
meg ilyenek). Nem tudok és nem is szeretnék mindenki nevében nyilatkozni, de
számomra egy kifejezetten kellemes élmény volt és jó emlék marad.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése